Milyen kockázatokkal jár, ha bedől egy futárszolgálat?

  • spack 

Amióta az e-kereskedelem évről évre jobban növekszik a magyar gazdaságban, a webáruházakkal együtt a futárszolgálatok is fellendültek. A hangulat optimista, így kevesen teszik fel azt a nyugtalanító kérdést, mi történik, ha valami okból kifolyólag Az egyik futárcég bedől.

Az éremnek két oldala van, érdemes ezt az eshetőséget is két irányból megvizsgálni. Egyrészt, hogy mi történne magával a céggel, másrészről, milyen negatív tényezők érintenék a vevőket és megrendelőket.

Mindenki tisztában van azzal, hogy a csomagszállítással foglalkozó szervezetek tetőpontja a karácsonyi időszak, ilyenkor tíz vásárlóból körülbelül nyolc online rendel, így maximális rugalmasságra és felkészültségre van szükség ahhoz, hogy az átlagos hónapokat és a csúcsszezont is sikeresen teljesítsék. A legesélyesebb ciklusok az esetleges kudarcot illetően nem a látens periódusok, hanem a csúcsidőszakok. Ekkor igényli ugyanis a vállalat a legnagyobb csomag- és szállításlogisztikai közreműködést. 

Valljuk be, maga a webáruház jóval nagyobb károkat szenved el egy meghibásodás közepette, ugyanis a vevőiket szinte azonnal elveszítik a keletkezett problémák során és, ha nem adnak fel elegendő küldeményt, akkor az egyúttal a tevékenység végét jelentheti. Ilyen meghibásodásnak számít a megrendelők általi elvárások be nem tartása, az automatizálás hanyatlása, a nem megfelelő rugalmasság, a csomag nem időben vagy meg nem érkezése, a szállítmány sérülése, a személyre szabott szolgáltatás jelentőségének figyelmen kívül hagyása, illetve a költségek és elvárások egymástól való eltávolodása.

Egy futárszolgálat felívelő sikerét vagy éppen az aktuális sikertelenségeket nagyrészt a vevők visszajelzései és véleményei határozzák meg. Az ügyfelek kellemetlenségei azonnal visszahatnak a cég működésére és fordítva, hiszen nagy befolyással van a kiszállítás milyensége az üzemeltetésre. Abban az esetben, ha az adott társaságtól elpártolnak a vevők és megrendelők, az nem tudja kifizetni a futárokat, akik hamar munka és pénz nélkül maradnak. 

Maguk a futárok, pedig ismét egy külön, de elemi szerepet kapnak egy cég megfelelő működésében. Rettentő nehéz olyan megbízható és korrekt beosztottat találni, aki mindemellett még tisztességes sofőr és felelősségteljes személyiség is. A kiváló humánerőforrás-gazdálkodási képesség talán a legfontosabb tulajdonság, amivel egy futárcég vezetése rendelkezik vagy híján van. A folyamat végén álló emberek szerepét nem lehet túlbecsülni.

Mindent összevéve, egy futárszolgálat eredményessége a vevők elégedettségével áll szoros kapcsolatban. Amikor ez a kettő nincs egyensúlyban, hamar olyan súlyos problémákba ütközhet a vezetés, amelyeket nagyon nehéz kijavítani, hiszen a fogyasztók bizalmát nehéz elnyerni, megtartani még nehezebb, de elveszíteni annál egyszerűbb. 

De mi történik a vevőkkel és partnerekkel, ha egy adott futárszolgálat összeomlik? Nyilvánvalóan baj. A futárcégek nagyban megkönnyítik az online vásárlók és a webáruházak életét, az e-kereskedelem működésében kulcsszerepet játszanak. A fogyasztóknak nem kell azzal törődniük, hogy személyesen kell a termékeket megvásárolni, hiszen egészen a kapuig szállíttathatják őket. A klienseknek pedig nem kell azzal foglalkozniuk, hogy hogyan jut el maga a produktum a felhasználóig. 

A rendszer összeomlása hatalmas fennakadást okozna. A szállítások összekavarodnának, az áru vagy nem jutna el a megfelelő helyre, vagy sérülten és rossz helyre érkezne, a kifizetések és határidők csúsznának, a vevők elpártolnának. Hiszen, ha egy webáruházból rendelünk, elsőként nem a futárcéget, hanem magát az üzletet kérdőjelezzük meg. A kereskedés ezáltal újabb nehézségekbe ütközik, és a vásárlóikat veszíthetik el. A vevők viszont, mint azt már említettük, bizalmatlanná válnak. Ez pedig az üzlet végét jelentheti.

A futárszolgálatok egyik leglényegesebb jelmondata, hogy ami az ügyfélnek jó, az az üzletnek, éppolyan jó. És az üzletnek a vevők és megrendelők feltétlen bizalma nem csak jó, de nélkülözhetetlen a cég fejlődése, működése és eredményessége szempontjából.

Érdemes olyan futárcéget választani, amely védett az összeomlás ellen, mert komoly anyagi háttérrel, a legkorszerűbb logisztikai informatikai háttérrel, és stabil szolgáltatópartnerekkel bástyázza körül magát. A megbízható futárcég az e-kereskedelmi siker egyik legfontosabb feltétele.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük