A 8 legfontosabb tanács, mielőtt futárcéggel szerződnél

  • sPack 

Elsőre talán minden futárszolgálat hasonlónak tűnik. Bizonyos kérdéseket viszont igenis fontos feltenni a magadnak, mielőtt aláírnád azt a bizonyos szerződést. Melyik futárcég a legjobb választás?

A vevői elégedettséget ugyanis nagyban és többféleképpen befolyásolja a kiszállítás és az adott vállalat profizmusa, mint azt elsőre gondolnád. Sokat számít a vásárlónak az első benyomás, a futár udvariassága és pontossága, a gyorsaság, az ár, és főként a megbízhatóság: senki sem szeret aggódni a csomagjáért. A vevőnek és neked is az a legrelevánsabb, hogy a termék problémák nélkül megérkezzen az adott címre. Mindez pedig a választott futárszolgálattal kapcsolódik össze. 

8 tanáccsal segítünk a választásban.

1. Gondold át, hogy részletekbe menően mire is van szükséged!

Itt a legalapvetőbb igényeid kapjanak helyet és próbáld meg hiánytalanul keretek közé zárni az elvárásaidat. Állíts fel sorrendet, és hasonlítsd össze a különböző szolgáltatókat!

2. Ellenőrizd le a cég hátterét!

Kezdd azzal, hogy mióta van a piacon, így mennyire lehet tapasztalt. Ehhez az is hozzá tartozik, hogy egy régebbi cég, mennyire és milyen szinten tudja felvenni a versenyt az ecommerce modern világával, egy viszonylag új indítású hogyan lenne képes helyt állni egy váratlan helyzetben? Érdemes a gazdasági hátterét is megvizsgálnod, és megnyugtatnod saját magadat, hogy nem fenyegeti őket semmilyen pénzügyi, monetáris nehézség, hiszen ez egy elég tőkeigényes szektor. A vállalatok korábbi éves beszámolóiban megtalálható számokból sok minden kiderülhet, kérj segítséget hozzá a könyvelődtől!

3. Járj utána, hogy a beérkező rendeléseket automatikusan integrálják-e!

Ajánlatos olyan futárcéggel szerződni, amely olyan kiépült digitális rendszerrel rendelkezik, ami könnyedén kapcsolódik a te saját webshopod struktúrájához. Ezáltal tudnak a rendelések automatikus integrálódni a teljes eljárásba, és ez a folyamatosság biztosítja majd a számodra, hogy nem léphetnek fel emberi hibákból adódó problémák, csökken a rendellenesség faktor és ezen a téren nem jelennek meg üzleti kockázatok.

4. Kérdezd meg, hogy működik-e náluk az automatizált számlázási rendszer!

Sok időt és vesződséget takaríthasz meg, ha a szerződött partner automatizált számlázási rendszert működtet. Gazdaságos ezért olyan vállalatot választanod, ahol ez nem manuálisan működik, hanem digitálisan tudják kezelni, ezáltal beleilleszthető az általad is használt számlázó program a műveletekbe.

5. Nézz utána: vannak-e rejtett költségek?

Az átláthatóság egy nagyon lényeges pontja a közös munka megkezdésének. Olvasd át alaposan a szerződést, hogy ne érjen semmi váratlanul. Az egyszerűség és áttekinthetőség sokat elárul egy cég karakteréről és milyenségéről. Ha rögtön rejtett költségekkel találkozol, az bizalmi kérdéseket is felvethet a jövőre nézvén.

6. Légy tisztában a szállítási költségekkel!

Elemi tényező, hogy átlásd, milyen szállítási költségekkel dolgozik az adott futárszolgálat a saját szolgáltatási költségein kívül. Mindenki pénzből él, de ha a költségek áttekinthetetlenek és nem lehet velük előre tervezni, szinte lehetetlen a jó együttműködés.

7. Megbízhatóság és ügyfélszolgálat

Alaposan ellenőrizd le, hogy mennyire megbízható az adott vállalat és milyenek a vevői és a meglévő partnerek általi visszajelzések. Itt jó ötlet lehet, hogy konkrétan egy őszinte véleményt kérsz a cég egy korábbi ügyfelétől. Fontos az is, hogy az ügyfélszolgálat elérhető-e és mennyire segítőkész.

8. Technológiai háttér és innováció

Hajtsd fel a motorháztetőt, hiszen fontos tudnod, hogy mi van automatizálva és integrálva, hogy ezáltal a gyorsaság és pontosság megfelelő mértékben és ütemben fejlődni tudjon. Vizsgáld meg, hogy mennyire rugalmasak, rálátsz-e az adott folyamatokra, mihez kapsz hozzáférést és mennyire egyszerű a rendelési adatok átadása. Az sem mindegy, elbírja-e a rendszer mondjuk a Black Friday rohamát.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük