Hogyan és mennyire befolyásolja a vásárlói elégedettséget a kiszállítás?

  • spack 

A címben feltett kérdésre természetesen egyszerű a rövid válasz: sokféleképp és nagyon. A hosszú pedig nyilván az, hogy több okból is, mi pedig alább összeszedtük a legfontosabbakat.

A futárral találkozik a vásárló

Ha a vásárlási folyamatnál minden rendben van, a vevő egyetlen élő emberrel beszél, ez pedig maga a kiszállítást végző futár. A tipikus esetben a vásárló böngészés után kiválasztja, mit szeretne, leadja rendelését a webshopban, majd várja, hogy megérkezzenek a termékei. Nem beszél sem a webáruház tulajdonosával, se az ügyintézőivel, se az ügyfélszolgálattal, házhoz szállításakor a futárral viszont biztosan találkozik. Így egyetlen élőemberes élménye a kiszállításhoz kötődik, ami igen komoly hatás.

A vevő célja az áru megszerzése

Azt a folyamatot, amin keresztül az interneten böngésző felhasználó végül megszerzi a vágyott terméket, a vásárló útjának (customer journey) nevezzük. Ennek az utazásnak van eleje, esetleges elágazásai és mellékútjai, és persze van célja is: a pillanat, amikor kézbe veszi az adott árut. Ami ma a legtöbb esetben már házhoz szállítással történik. A termék átvétele az élmény beteljesülése, amikor a vevő ténylegesen hozzájut ahhoz, amire vágyik. A pillanat kiemelt jelentőségű, és a szállítás teszi lehetővé a megvalósulását.

A gyorsaság és az ár elsődleges

A világ az utóbbi években elképesztően felgyorsult. Az e-kereskedelmi piac kétszámjegyű növekedést produkál évente. A verseny kiélezett. Ma már nem elfogadható, hogy egy internetes rendelésre két hetet, sőt akár pár napot kelljen várnia a vevőnek. Az olyan külföldi technológiai sikerek, mint például az Amazon Prime aznapi szállítása, a magyar netes vásárlók igényszintjét is jelentősen megemelték. Ma már egy-két napnál többet nem szívesen vár az ember a rendelésére. Pláne, ha azt előre utalással vagy online kártyás tranzakcióval ki is fizette. Sebességet akar és jól akar járni. Ha pedig a webshop jó áron tud gyors lenni, márpedig ez a kiszállításon múlik főként, az jelentősen javítja a vásárlói élményt. Így lesznek a vevőkből állandóan visszatérő törzsvásárlók.

Senki sem szeret aggódni a csomagjáért

Ma már a webáruházak nagy része készletről értékesít, azaz a megrendelés után rövid időn belül fel tudja adni a terméket futárszolgálattal. Innentől kezdve a futárcégen áll vagy bukik a siker, hiszen ha ő képes követhetően és gyorsan kiszállítani, a vevőnek pozitív élménye lesz. Folyamatosan követheti, hogy jár a csomag és gyorsan kezei közé kapta a megrendelését. Ha azonban a szállító késlekedik, nem megy időben a csomagért vagy fennakadások vannak a követőkódos szolgáltatásában, a vevő frusztrálttá válik, aggódni kezd a rendeléséért, felháborodik a késésen, ami összességében negatív felhasználói élményhez és negatív értékelések leadásához vezet, aminek végül nem a futár, hanem a webshop látja kárát.

Ami jó a vevőnek, az jó az üzletnek is

A jó szállító támogatja a webshopot. Egy remek futárszolgálat szolgáltatásaiban mindenekelőtt gyors és rugalmas: nem lehet akadály sem a raktározás, sem a villámgyors csomagbegyűjtés, sem az expressz kiszállítás. És főként nem lehet gát a készpénzes utánvétes fizetés, ami még mindig a legnépszerűbb fizetési mód hazánkban. Az igazán kiváló futárcég komplett logisztikai szolgáltatást nyújt, így éppen abban tudja támogatni a webshop sikerét, ami igazán fontos. A siker pedig elsősorban a vásárlók elégedettségén múlik.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük